8 februari 2018

Furniture & Light Fair



Då var årets möblemässa
Stockholm Furniture & Light Fair över och förbi.
Jag har under dagen inspirerats och njutit av möbler,
belysning, prylar och sköna människor.
Med mig tar jag en inredning som fortsätter att gå ton i ton.
Mjuka former möter skulpturalt och kantigt som kontrast.
Färgerna är få och svaga.
Cremevitt tillsammans med naturträ och någon detalj i svart
för skön kontrast.
Terracotta och bränd rosa tillsammans syns mer än mest.
Matt sammet i stoppmöbler dominerar och imponerar mest
på mig.
Strama tyger på soffor ala modernt och på nytt sätt i mjukare form
eller mjuka varianter med loosefit cover.
Antingen eller för min del.
Under fåtöljer i greige mjukt skinn med metallram från Gärsnäs.
Vackra och välbyggda montrar avlöser varandra och
kreativiteten flödar.
Upplyft och upprymd lämnar jag årets mässa
med mer och massor i skallen.
En bättre torsdag helt klart.








Frama.



Ferm Living.


Layerd.




 & Tradition.



Stringfurniture.
Stylad av Lotta Agaton som i vanlig ordning
ordnar inredningsdröm och inspiration to die for.









Friends Founders.
Mässans snyggaste monter där jag skulle kunna ta med
ALLT hem på direkten.



Flos.
Ljusringar som installation.

Nu fortsätta titta på Antikrundan från granngården Kumla.
En varm lång dusch på det och sedan välja outfit inför morgonkvällens
lilla intima konsert med Gabriel Kelly på Örebro Ölhall
tillsammans med goda vänner.
Det blir bra det och fin helg på er mina vänner.

Kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar