22 augusti 2017

Sovstök & Finnar som fattat grejen




Det där med att sova gott.
Inte min starka sida tyvärr.
Lägger mig oftast för sent då 
kvällarna är korta efter sent jobbschema.
Mår jag inte heller tipptopp är sömnen 
det första som störs.
Trots allt gör jag vad jag kan för att skapa atmosfär och lugn
på min sovplats.
Ett lugn som passar mig och min livsstil.
Med milda färger och ganska mycket attiraljer 
känner jag mig hemma.
Vissa behöver en avskalad sovplats utan ordnad stökighet,
medan jag älskar högar av magasin, kuddar utspridda på golvet
och favoritplagg framme för syn och stil.
Bara att hitta sin grej liksom.
I rummet där vi spenderar mest tid i våra hem och 
som ofta inte prioriteras.
Galet och skärpning!




Ovan som jag gillart.
Typ.
Skönt stök och inte så färdigt utefter manual.
Tänk utanför boxen i vanlig ordning och snegla inte 
åt sidorna.
Det är DU som ska trivas.




Idag har vi haft en genomgång på jobbet av vårt 
nya sängmärke
Ett företag som fattat grejen med ett helhetskoncept med både
vackra sängkappor, bäddtextilier och gavlar.
Allt paketerat i milda färger och naturmaterial som
bomullssatin och linne.
I tiden och en SKÖN kontrast mot de stora sängtillverkarna
som stretar på i samma gamla hjulspår och tror att endast 
komforten lockar och räcker.
Hallå i inredningens tider liksom.
Så i ett hav av lika och tråkigt applåderar jag nu ett 
koncept som attraherar både komfort och är en fröjd för ögat.
Detta märke måste ni spana in hos mig på 
om ni har vägarna förbi.
Vi är nämligen först ut i hela Sverige på denna
nytänkande nyhet från Finland.

Nu packa vidare.
Formex imorgon och span på nyheter till höstens inredningar.
Skönt med ett avbrott och komma från stan.
Hepp på det och fin kväll mina vänner.

Kramen M.


2 kommentarer: